Serwis laptopów zazwyczaj kojarzy nam się z naprawami drobnych usterek w naszym domowym sprzęcie, jednak duża część serwisów wykonuje standardowo także usługi dla firm, które są ich głównym źródłem dochodu. W przypadku klientów indywidualnych naprawa zazwyczaj przebiega standardowo – zgłaszamy usterkę, starając się jak najdokładniej ją opisać, serwis wykonuje diagnozę oraz wycenę i decydujemy się lub nie na usługę.
W przypadku usług serwisowych dla firm wygląda to nieco inaczej, ponieważ przy serwisowaniu komputerów lub laptopów firmowych priorytety klienta są nieco inne niż w przypadku domowego laptopa. Często firmy decydują się na wykupienie w serwisie laptopów bądź serwisie komputerowym stałej opieki IT, obejmującej swoim zakresem określoną listę usług, czynności w ramach zamówionego abonamentu.
Do najczęściej zamawianych przez firmy usług należą – cykliczna konserwacja i przegląd firmowych laptopów i komputerów stacjonarnych, regularne wykonywanie kopii zapasowych ważnych danych, zabezpieczenie laptopów przed infekcjami i innymi zagrożeniami pojawiającymi się podczas korzystania z internetu, poczty elektronicznej, itd. Serwisy zazwyczaj dostosowują ofertę do potrzeb konkretnego klienta, firmy, dlatego ważne jest, aby będąc przedstawicielem takiej firmy, sformułować dosyć szczegółowo oczekiwania i zakres usług, którymi firma jest zainteresowana. Wykaz usług przykładowego serwisu znajdą Państwo tutaj – Serwis laptopów Bełchatów
- Bezpieczeństwo Cybernetyczne w Firmie: Rola Kompleksowej Obsługi IT - 12 grudnia 2023
- Jak wykorzystać błąd 404 - 16 marca 2023
- Jak wybrać laptop z funkcją tabletu– ranking laptopów 2w1? - 15 grudnia 2022